reede, 13. aprill 2007

Vol ...

Askeldasin parasjagu köögis igapäevast rutiinset toimingut teha, kui korraga tabas mind see müstiline hetk. Ei teagi nüüd, kas oli see välgatus mõtetest, tundmustest või hoopis selgepiirilisest mälupildist. Tavaliselt eelistan lapsele süüa teha siiski omaette, ei pea vajalikuks temaga köögis kuuma pliidi ja tuliste möginatega koos mässata. Poiss kiskus enne sööki suure jorina lahti, mille peale mul süda haledaks läks ning nii võtsingi ta endale kaenlasse, täpsemalt puusale istuma. Katsusin kahvliga kartuli-kaali-porgandi pehmeks keemise astet, pöörasin end ümber söögilaua poole, sättimaks paika vajalikke nõusid. Tõstsin poisi söögitaldrikut õigesse kohta, kui käis "plaks" - justnimelt see hetk, justnimelt see liigutus, justnimelt kõikide asjade nendel kohtadel olek, kus nad parasjagu olid, justnimelt need värvid... Kestis see tunne healjuhul 10-20 sekundit, kui sedagi, aga selgelt kangastusid silme ette pildid, et olen seda protsessi juba korra läbi elanud. Esmalt oli tundmus, et nägin seda kunagi unes... nägin seda kunagi enne poisi sündi... See tunne on nii kummaline, lummav, müstiline... oleks nagu teatud äratundmisrõõm... hetk hiljem aga hirm...
Sellest momendist üle saanud, hakkas kaine mõistus analüüsima, et ma ei saanud oma last näha unes ju enne tema sündi, just sellisena nagu ta mul on... Samas aga oli teadmine, justkui olnuks see hetkepilt kunagi ammu-ammu, mis välistas olemast katke mingist viimase aja unenäost.
Deja vu tundmusi olen läbi elanud teadlikult teisme-east saadik (varemalt ma seda kas ei teadnud või ei osanud sellele tähelepanu pöörata) kas rohkemal või vähemal määral. Mäletan üht aastat, kus neid situatsioone oli mul väga palju... See oli üks pingelistest aastatest. Peale seda olukord rahunes ja arvasin isegi, et olen sellest "nähtusest" lahti saanud. Mõni aeg hiljem tekkisid need taas, küll harvem, aga nad on siiski olemas... on kogu aeg minuga...
Mõnikord, peale selliseid läbielamusi, taban end ikka selle üle mõtisklemas, et mis asi see deja vu siis ikkagi on - kas tõesti mällu jäänud läbielatud situatsioon unest või ehk äkki midagi "Matrixi"-laadset, kus me kõik mängime teatud reeglite järgi ette söödetud rolli... ainult, et osadel meist on "delete"-funktsioon puudulikult oma ülesande täitnud...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar