esmaspäev, 25. veebruar 2008

Igapäevane ja ometi nii võõras

Kui mitte just iga päev, siis kindlasti vähemalt korra nädalas topime oma tubli solgutaja kõhu pungil täis, ühendame juhtme vooluvõrku ning lülitame ta sisse, pidamata sealjuures pikemalt aru, kas sai nüüd ikka õige pesu või mitte, ühtemoodi mustad ja kasimist vajavad ju kõik. Kui, siis vast sorteerime automaatselt eraldi heleda pesu, tumedad rõivad ja värviandvad rõivad. Ja see on üldiselt ka kõik. Kahtlased asjad olen tõstnud kõrvale - käsitsi pesemise tarbeks. Tõepoolest, minu pesumasinal, mis on minu elu esimene, täitus jõulude aeg kaks pikka aastat, enne seda olin ma ise solgutaja. Ja nii juhtubki, et mitte kõik ei rända masinasse... täna taas solgutajale kõhutäidet toppides sattusin iseendaga konflikti - tuulepluus, mida eelmine kord veel käsitsi pesin, tahtis täna koos teiste asjadega kangesti ühes minna. Kiire oli. Tuulepluusi oli ruttu vaja ja ei näinud ma seda aega, et hakata käsitsi solgutama. Samas üsna uus ja mitte just eriti odav ka teine... Tean! Kõikidel rõivastel on ju sedel lubatud ja lubamatute toimingute tingmärkidega kirjas! Uurisin ja puurisin siis teist, osade tähendusi teadsin, kuid umbes poolte osas vaatasin kui hiina keelt. Tean! Mul on eelmistest elanikest (17 a. tagasi) vannitoa kapiukse siseküljel vastav tabel olemas. Uurisin ja puurisin... kuid mida polnud, seda polnud. Osade märkide suhtes sain targemaks, kuid ikka jäi üks, mille tähendust ei teadnud. Ja selgelt oli pilt silme ees, kuidas müüjanäitsik seletas selle rõiva garantiist ja puhastamise tingimustest. Aga no ei mäleta ju enam! Olemasolevate teadmistega ei julgenud seda masinasse ka panna. Kallis guugel avita! Õnneks ei olnud pikka otsimist, kuniks leidsin järgmise tabeli, kus vajalik kõik kirjas. Et see ka tulevikus käepärast võtta oleks, riputan ta siia üles. Ja tuulepluus leidis rahuliku südamega koha solgutaja sisemuses... Ajavõit missugune!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar