teisipäev, 3. aprill 2012

Tibusid loetakse kevadel

+1
Tegelikult ei ole tibu, päris inimeselaps ja täiesti oma.


Ajaloo huvides püüan kokkuvõtlikult ja lühidalt kirja panna tirtsu tulemise loo, detailidesse siinkohal laskuma ei hakka, need jäävad minu ja tirtsu teada :).
Kõik algas sellest, et tähtaeg sai meil ilusti täis ning viimastel päevadel surus ta mingitele närvidele sedasi, et ööseti ma magada enam ei saanud muudmoodi kui elutoas diivanil istudes ja sedagi siis lühikeste intervallide kaupa, kaua sa ikka istudes magad. Eesti naine kannatab küll palju, kuid kuskilt jookseb siiski piir. Nii võttiski Märt kätte ja viis mind 28.03. hilisõhtul enne südaööd erakorralisse, et mis siis saab nüüd sedasi, inimene juba kolm ööd jutti magamata, eelmised kaks nädalat aga "poolpiduselt"?! Vaadati üle ja otsustati, et kuna aeg nagunii täis, läheb esilekutsumiseks. Kuna aga ööseti nad nagunii midagi ei tee (olukordadega, mis kannatavad oodata), siis läksime ööseks koju tagasi ning hommikul kella 9-ks haiglasse. Kell 12:15 sain esimese tabletipooliku ja kell 17 teise. Esimesed kaootilised valud algasid kella 15 paiku, mis siis tunni möödudes korrapäraseks muutusid. Kell 20:50 kui valud juba väga intensiivsed olid, puhkesid veed. Peale seda valud alles läksid tõeliselt intensiivseteks! Vaadati meid veel ktg-aparaadiga üle ning saadeti edasi sünnitusosakonda. Aeg oli kohale kutsuda oma kallis mees.
Sünnitusosakonnas jätkasime siis koos valutamist. Kui põnglane sündis mul loomulikul teel rahulikus rütmis 15,5 h, siis nüüdseks oli tableti mõju see, et mul olid valud 2x tihedamad kui oleks pidanud. Puhkamiseks-hingamiseks aega nagu ei antudki, nii kui valu taandus hakkas see kohe uuesti ning jaks hakkas raugema enne kui vaja. Ämmaemand pakkus talutavamaks valutamiseks vanni ning peale seda leebemat valude leevendamise viisi, kuna tänu paari aasta tagusele seljaopile epiduraali mulle teha ei tohtinud. Aga ei jõudnud ma ei vanni ega saanud leevendeid, kuna loote südametoonid seda enam ei lubanud. Kella 23 aeg sain tableti valude arütmia vastu, mis oleks pidanud mu olukorda kergendama. Selle mõju küll ei mäleta... Siis oli üks suur sebimine kuna pisile pandi täpsemaks jälgimiseks pea külge andur. Vaatamata suurtele ja tihedatele valudele oli avatus see, mida peaaegu polnud olemaski. Ka ämmaka sõnad kõlasid kõrvus, et niipea ei hakka siin veel midagi toimuma. Kassiahastus kippus hinge – veel vähemalt 4-5 tundi vaja vastu pidada. Peale anduri paigaldamist olin veel mõned hetked pikali, olime jäänud mehega kahekesi tuppa kui ühtäkki tundsin, et enam ei jaksa ja ei taha pikali olla. Nii kui püsti tõusin, läks meil kiireks, minu külje alt avanes ootamatu märg vaatepilt. Korraga oli mu ümber nii palju inimesi, et võttis silme eest kirjuks ja öeldi, et enam ei lähe sa siit laua pealt mitte kuskile, nüüd hakkad sünnitama :). Olin segaduses, just hetk tagasi väideti vastupidist... Aga pisi oli omas aktiivsuses endale tee ise lahti lükanud ja otsustanud tulla just nüüd!
30. märts 2012 kell 00:11 sündis meie tirts. Kaaluks mõõdeti 3970 g ja pikkuseks 52 cm.

Tänaseks on pisike tirts saanud endale (hetkel veel mitteametlikult) nime - Karolin. On üks tubli ja rahulik tegelane. Hetkel alles õpib seda maailmas olemise kunsti ning mina õpin kunsti, kuidas me paremini üksteist mõistaksime ja teineteisest aru saaksime...

Eks emotsioonid löövad ikka veel peakohal kokku – tunnen end maailma õnnelikuima inimesena :). Las mul olla siis see rõõm! Ilma igasuguste süümepiinadeta unustan ümbritseva argielu ja lähen poen tagasi oma heleroosa mulli sisse ning naudin seal olemist... aeg kulgeb seal omasoodu... ma olen nüüd mulli sees...

12 kommentaari:

  1. Palju-palju õnne uuele ilmakodanikule ja tema tublile emmele-issile :DDDD

    VastaKustuta
  2. Palju, palju õnne ka minu poolt!!

    VastaKustuta
  3. Tere tulemast, Karolin, siia maailma. Sa oled sündinud toredasse kodusse ja juba sündides rikas - päris oma vanem vend ja suur lemmikloom ees ootamas. Ilusat esimest kevadet!

    VastaKustuta
  4. Oi milline üllatus! Palju-palju õnne teile kõigile seal!

    VastaKustuta
  5. Palju õnne! Armsale pisitüdrukule, tublile emale ja isale ja nagu ma siit loen, siis ka vennakesele ja lemmikloomale ka.
    Nii tore, et meil ikka lapsed sünnivad.
    Olge ikka kenasti oma roosas mullis ja kosuge kiiresti, varsti saab ju õue!

    VastaKustuta
  6. Ta tuli Su ellu ja soojust ja valgust sai tuba täis...
    Õnne, õnne, õnne!

    VastaKustuta
  7. Palju, palju õnne pisikesele, emmele-issile ja vennakesele ka!

    VastaKustuta
  8. Palju, Palju Õnne pere juurdekasvule, emmele, issile ja vennakesele...:-)

    VastaKustuta
  9. OIIIIIIII, Palju, palju ÕNNE Teile kõigile!!!
    Protsessi kirjeldus kõlab, nagu mul oli lausa paaril korral - lootekott oli kahekordne ja veed tulid kahes jaos ning esimesed valud tundusid need õiged olema...kuni teisi tunda sain.
    Aga peaasi, et nüüd kõik möödas ja korras on, eksju! :) kosuge oma roosas mullis kenasti!

    VastaKustuta
  10. Palju-palju õnne ja tervist kevadepiigale!!! Ja õnnesoovid ka piiga tegijatele :)

    Muigama pani - meie peres beebi ja berna poisid, teie peres tüdrukud :D

    Hiline

    VastaKustuta
  11. palju õnne ja kõike ilusat! see on üks väga ilus ja helge aeg, mulle tundub, et see mull on palju rohkem päriselu, kui kõik muu :).

    VastaKustuta
  12. Palju palju õnne ka siitpoolt!

    VastaKustuta